Меню

Календар

«    Серпень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Охорона здоров'я


Комунальний заклад «Центр первинної медико – санітарної допомоги Онуфріївського району»

Головний лікар – ГОРОБЕЦЬ Людмила Миколаївна.
Місце знаходження: сел. Онуфріївка, вул. Графа Толстого, 90
Тел. /факс (0538) 20533
Тел. реєстратури (0538) 21031
Вид діяльності: загальна практика – сімейна медицина, організація і управління охороною здоров’я, сестринська справа, акушерська справа, медична статистика.

Структура закладу:

1. Адміністративно – управлінський персонал.
2. Допоміжні підрозділи, у тому числі господарчі.
3. Лікувально – профілактичні заклади району:
3.1. Онуфріївська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини.
3.2. Павлиська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини.
3.3. Зибківська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини.
3.4. Млинківська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини.
3.5. Успенська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини.
3.6. Куцеволівська лікарська амбулаторія.
3.7. Камбурліївський фельдшерсько – акушерський пункт.
3.8. Омельницький фельдшерсько – акушерський пункт.
3.9. Байдаківський фельдшерський пункт.
3.10. Попівський фельдшерсько – акушерський пункт.
3.11. Костянтинівський фельдшерський пункт.
3.12. Петрівський фельдшерський пункт.
3.13. Деріївський фельдшерсько – акушерський пункт.
3.14. Вишнівцівський фельдшерський пункт.
3.15. Мар’ївський фельдшерсько – акушерський пункт.
3.16. Василівський фельдшерсько – акушерський пункт.
3.17. Шевченківський фельдшерський пункт.
3.18. Браїлівський фельдшерський пункт.




У рамках інформування громадськості про підготовку та перебіг реформи первинної ланки, головний лікар комунального закладу «Центр первинної медико – санітарної допомоги Онуфріївського району» Людмила Горобець відповідає на найпоширеніші запитання, що виникають у населення району з питань реформування.

Згідно листа ЦК Профспілки № 01-08/40 від 09.02.2017 року, у період 08 - 09 лютого 2017 року Міністерством охорони здоров’я України проведено нараду з начальниками департаментів охорони здоров’я обласних державних адміністрацій на тему: «Реформа системи охорони здоров’я у 2017 році: первинна медична допомога, комунікація для населення, комунікація для медичної громади», під час проведення якої учасникам надано для ознайомлення пакет документів, зокрема, щодо реформування первинної медичної допомоги. Серед них:
- Проект розпорядження КМУ «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я».
Проект наказу МОЗ України «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги», до якого входять:загальні положення; правила надання первинної медичної допомоги (ПМД).
Наразі Профспілкою медичних працівників Кіровоградської області готуються пропозиції та зауваження до вище вказаних документів.

1. Коли почнеться приписна кампанія з сімейним лікарем? Скільки часу вона триватиме?
Можливість почати приписну кампанію регіони отримають навесні, виконавши перед цим кілька обов’язкових підготовчих кроків. Залежно від готовності областей, визначать і час початку приписної кампанії. Від того моменту кампанія триватиме постійно, але бажано зробити свій вибір протягом весни, щоб ваше рішення вплинуло на обсяг фінансування відповідного лікаря уже влітку.

2. Як обрати свого лікаря?
Основний принцип вибору лікаря: вільне рішення людини. Залежно від того, наскільки вона задоволена послугами цього лікаря (якістю, знаннями, уважністю, ввічливістю тощо), а також наскільки зручно користуватися саме цією медичною практикою (розташування, доступність, комфорт). Кожен має вибрати того лікаря, якому зможе довіряти.
Не соромтеся запитувати потенційного лікаря про його освіту, досвід та інші професійні ознаки, які Вас цікавлять.
На перших етапах реформи громадяни при виборі сімейного лікаря будуть спиратись здебільшого на власний досвід, особисті враження та рекомендації знайомих. Однак із часом з’являтиметься все більше об’єктивної інформації для вибору або зміни сімейного лікаря. В електронній системі E-Health зберуть чимало даних про лікарів (освіта, досвід) та їх діяльність (наприклад, середня тривалість консультацій, частота відмов від цього лікаря серед пацієнтів, охоплення приписаного населення профілактичними процедурами, перевищення середніх показників призначення антибіотиків тощо). На основі цих об’єктивних параметрів згодом з’являться рейтинги лікарів та медичних практик, на які зможуть орієнтуватись пацієнти у своєму виборі.
Важливий фактор у рішенні про вибір лікаря – розуміння, що це рішення можна буде змінити в майбутньому.
Навіть якщо ви відчуваєте, що інформації недостатньо, все одно варто обов’язково вибрати свого лікаря якомога швидше (і змінити його, якщо співпраця не складеться). По-перше, тому що лікарі матимуть обмежену квоту на обслуговування певної кількості пацієнтів, і варто не «спізнитися» втрапити до хорошого фахівця. По-друге, навіть якщо зараз ви не відчуваєте проблем зі здоров’ям, пам’ятайте, що в обов’язки сімейного лікаря входитиме набір профілактичних процедур і обстежень, які важливі для вашого здоров’я.
3. Договір буде у паперовому вигляді чи електронному? Який юридичний статус цього договору?
Пацієнт і лікар підписуватимуть декларацію про вибір лікаря пацієнтом – це буде швидкий і зручний для пацієнта процес. У документі будуть вказані реквізити сторін: основні дані про пацієнта (ім’я, прізвище, дата народження, контактні дані, номер паспорту), про лікаря (ім’я, прізвище, інформація про освіту і кваліфікацію, контактні дані тощо), а також про заклад, де працює лікар, чи лікар з приватною практикою (код, інформація про ліцензію тощо).
При підписанні декларації кожен пацієнт зможе отримати копію Порядку надання первинної медичної допомоги, затвердженого МОЗ. Цей Порядок чітко описуватиме, на яку гарантовану первинну медичну допомогу зможе розраховувати пацієнт і якими є обов’язки сімейного лікаря.
Усю інформацію щодо декларації внесуть до електронної системи, але свій примірник пацієнт (за бажання) може отримати в паперовому вигляді.
- Під час реформи первинної медичної допомоги уже цього року планують скасувати велику кількість паперової статистичної звітності (частину даних вноситимуть електронно, а деякі мають скасувати взагалі, оскільки їх майже не використовують на практиці і це лише забирає час на заповнення різних форм). Відповідно, внаслідок реформи кількість друкованих бланків та витраченого паперу значно скоротиться.
- Декларація про вибір лікаря пацієнтом буде підставою для отримання лікарем коштів за обслуговування пацієнта (у разі дотримання лікарем встановленого Порядку надання первинної медичної допомоги).
4. Де можна ознайомитися з договором? Що в ньому буде?
Наразі уже розробили як проект Декларації про вибір лікаря пацієнтом, так і проект Порядку надання первинної медичної допомоги. Ці документи винесуть на обговорення з широкою професійною спільнотою та місцевими органами влади. Відразу після затвердження цих документів, їх оприлюднять на сайті міністерства та місцевих державних адміністрацій, а також активно поширюватимуть серед громадськості.
Порядок надання медичної допомоги визначатиме обов’язки лікаря і те, яку саме первинну медичну допомогу гарантовано нададуть пацієнту і оплатять із бюджету.
Передусім визначать принципи надання первинної медичної допомоги. Наприклад, що цю допомогу надають усім громадянам, незалежно від їх соціального статусу, доходу, національності і віросповідання. Також, що допомога повинна забезпечувати персональний підхід до кожного пацієнта і адаптуватися до індивідуальних потреб. Що лікар має гарантувати повну конфіденційність даних про здоров’я пацієнтів. А також діяти виключно на основі доказової медицини: тобто, використовувати лише ті методи лікування та діагностики, ефективність яких довели в наукових клінічних дослідженнях.
Порядок надання первинної допомоги також міститиме перелік функцій, виконання яких має гарантовано забезпечити лікар. Цей перелік визначить, які конкретні види допомоги лікар має надати у разі потреби і на що може розраховувати пацієнт. Наприклад, цей перелік включатиме обов’язкове надання допомоги хворим з гострими захворюваннями, травмами, отруєннями, надання першої медичної допомоги, надання (у разі медичної потреби) допомоги вдома, проведення щеплень тощо. Крім того, до нього увійде проведення простих аналізів із використанням швидких тестів, збір біологічного матеріалу для виконання складніших лабораторних досліджень.
5. Як буде приходити на виклик лікар, якщо він працює в іншому населеному пункті?
Порядок надання медичної допомоги та відповідні протоколи встановлюватимуть перелік показань, коли лікар зобов’язаний надати допомогу з виїздом до пацієнта. В усіх інших випадках лікар сам визначатиме доцільність відвідування ним чи медсестрою хворого.
Якщо пацієнт розраховує на добровільну додаткову увагу лікаря і не отримує її через те, що живе в іншому населеному пункті, він може змінити лікаря або відвідувати його, використовуючи особистий транспорт.
6. Хто обслуговуватиме пацієнтів, якщо лікар захворів або у відпустці?
Однією з вимог до надавача медичних послуг є гарантоване забезпечення пацієнта іншим лікарем (тимчасово), якщо обраний постійний лікар хворіє, перебуває у відпустці або відсутній з інших причин. Як правило, лікарі домовляються між собою щодо заміщення свого колеги.
7. Як поміняти лікаря в сільській місцевості, якщо там немає вибору?
У селі медична допомога має свою специфіку (демографічну, географічну, кадрову). Однак у громад з початком медичної реформи є унікальна можливість суттєво покращити первинну допомогу:
Громади зможуть залучати перспективних сімейних лікарів, створюючи для них гарні умови життя і праці. А пацієнти матимуть змогу обирати лікарів з інших населених пунктів.
Нова модель фінансування створює стимули для лікарів у сільській місцевості активно обслуговувати якомога більшу кількість пацієнтів, в тому числі із інших громад. Дохід не буде розподілятися на видатки за кошторисом, заклад або лікар з приватною практикою зможуть самі вирішувати, куди витрачати свої кошти.
8. Де обслуговуватимуть людину, якщо вона не підписала договір?
На першому етапі реформи, якщо у людини виникла потреба звернутися до лікаря, а декларацію ще не уклали, не варто хвилюватись: слід звертатись до відповідного закладу і отримати допомогу. Однак підписання декларації не слід відкладати, аби отримати фінансування на медичну допомогу в майбутньому.
Якщо ж людина свідомо відмовляється підписувати декларацію, їй доведеться з власної кишені сплачувати лікування у сімейного лікаря (терапевта, педіатра).
9. Як поміняти лікаря, якщо якість його роботи не задовольняє? І як перенаправлятимуть гроші, якщо за договором він вже отримав фінансування за пацієнта?
Зміна лікаря відбуватиметься автоматично шляхом підписання декларації про вибір іншого лікаря. Факт вибору нового лікаря автоматично анулює декларацію про вибір попереднього. Така процедура буде можливою внаслідок використання електронної системи.
Якщо пацієнт підписує декларацію з іншим лікарем, то відповідні кошти надходитимуть туди, де працює цей новий лікар, починаючи з наступного періоду (кварталу), і більше не перераховуються туди, де пацієнта обслуговували раніше.
10. Чи має право лікар відмовитись підписувати або розірвати договір з пацієнтом?
Лікар не має права відмовитись, якщо кількість його пацієнтів менша за визначену норму. Водночас для нього встановлять верхню межу на кількість людей, яких він може обслуговувати. Відповідно, якщо лікар вичерпав свій ліміт на приписаних пацієнтів, він не зможе підписати декларацію з пацієнтом.
Лікар може залишити практику або втратити можливість обслуговувати своїх пацієнтів з інших об’єктивних причин. У такому випадку його пацієнтам необхідно буде обрати іншого лікаря і підписати з ним нову декларацію про вибір.
11. Хто вноситиме інформацію про пацієнта в електронну картку і скільки на це треба часу?
Процедура внесення інформації про пацієнта в електронну систему буде дуже простою і не потребуватиме багато часу і глибоких технічних знань.
Внесення інформації про пацієнта в електронну систему буде обов’язком медичної практики, в якій працює обраний пацієнтом сімейний лікар (центру ПМД, амбулаторії тощо). Хто саме з працівників буде це робити – внутрішнє рішення цього закладу.
12. Як оплачуватимуть роботу лікаря, поки він не набрав 2000 пацієнтів?
Під час короткого перехідного періоду всі надавачі первинної медичної допомоги будуть отримувати певний рівень «базового фінансування», незалежно від того, яку кількість пацієнтів вони встигли приписати. Однак рівень цього «базового фінансування» буде меншим, ніж дохід тих, хто активно провів приписну кампанію і вчасно перейшов на страхову модель фінансування первинної допомоги. Разом з тим, існуватиме чітка дата, після якої базове фінансування припинять і весь дохід первинних медичних практик визначатиметься виключно за тарифом на одного приписаного пацієнта.
13. Чи має право лікар обслуговувати більше пацієнтів, ніж встановлює норма?
Загалом лікар не матиме такого права. Адже завелика кількість пацієнтів може призвести до ситуацій, коли у нього не буде достатньо часу і уваги для їх обслуговування. Водночас будуть передбачені окремі випадки і обставини, за яких можливі винятки з цього правила (наприклад, якщо в окремих сільських районах через брак медичних кадрів лікар вимушений обслуговувати кілька сіл).
14. Чи будуть приймати пацієнта на вторинному рівні без направлення, якщо там ще не працює страхова медицина?
Реформу вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги почнуть запроваджувати з 2018 року. Вона відбуватиметься поетапно. До цього часу обслуговування громадян в лікарнях та у лікарів-спеціалістів на амбулаторному рівні здійснюватимуть без змін, на основі чинної моделі. Пацієнтів будуть приймати, як і раніше.
15. Куди скаржитись на лікаря, якщо виник конфлікт? Хто перевірятиме якість його роботи і правильність призначень?
Перевіряти, чи робота лікаря відповідає вимогам Порядку надання первинної медичної допомоги, будуть територіальні органи Національної служби здоров’я (НСЗ). До її створення ці функції виконуватимуть працівники обласних департаментів охорони здоров’я, в чиї обов’язки це введуть, і які матимуть відповідну кваліфікацію і ресурси. Територіальний орган відповідатиме за виконання угод між лікарем і пацієнтом у межах відповідної території.
Пацієнти зможуть надавати скарги в територіальне управління НСЗ, для чого запровадять спеціальні зручні канали (гарячі лінії тощо).
Використання електронної системи обліку медичної інформації зробить процес перевірки діяльності сімейних лікарів значно швидшим і ефективнішим. Працівники НСЗ бачитимуть у режимі реального часу випадки підозрілих відхилень від середнього в показниках роботи сімейних лікарів. Це дозволить спрямовувати перевірки в найбільш проблемні місця і оперативно вирішувати питання.
16. Яке обладнання буде у сімейного лікаря? Хто його має цим забезпечити?
У сімейного лікаря має бути те обладнання, яке йому необхідно, щоб виконати Порядок надання первинної медичної допомоги. Потрібно усунути зайві вимоги до оснащення і спростити критерії ліцензування медичної практики, водночас забезпечивши спроможність лікарів виконувати свої обов’язки.
Надання первинної медичної допомоги не повинно передбачати використання високоспеціалізованого обладнання. Очікується, що більшість устаткування буде відносно недорогим. Більш спеціалізовані процедури та лабораторні аналізи надаватимуть у спеціалізованих закладах і це оплачуватимуть окремо.
Обладнання, необхідне сімейному лікарю, має забезпечити керівник закладу, де цей лікар працює (місцева влада) або ж сам лікар, якщо він веде приватну практику. Власник закладу або лікар із приватною практикою можуть використовувати для таких інвестицій різні джерела, в тому числі частину коштів, отриманих у вигляді тарифу за діяльність.
17. Що робити пацієнту, якщо він «вичерпав» ліміт послуг, які включені до гарантованого пакету послуг? (багато аналізів, додаткове УЗД чи кардіограма)
В межах гарантованого пакету первинної медичної допомоги пацієнт отримуватиме все безкоштовно, незалежно від того, скільки відповідних процедур чи аналізів призначив лікар.
18. Чи повинен сімейний лікар обслуговувати всю родину? Чи дитина може бути записана окремо до педіатра?
При бажанні кожен член родини може бути записаний до іншого лікаря (в тому числі діти).
19. Якщо людина протягом року живе у різних місцях, зі скількома лікарями можна підписати договір?
Пацієнт може підписати декларацію лише з одним лікарем, але передбачена можливість міняти цей вибір. Разом із тим, часта зміна лікаря – це не лише неефективно, але й знижує якість допомоги: сімейний лікар повинен добре знати людину, історію її здоров’я та лікування.
Екстрену медичну допомогу надаватимуть за місцем перебування пацієнта незалежно від того, де він проживає і де перебуває його сімейний лікар. Якщо людині стає зле, вона зможе викликати швидку там, де стався цей випадок. Якщо ж ситуація не вимагає виклику «швидкої», сімейний лікар зможе надати консультацію у будь-який час телефоном. Ця консультація буде найбільш ефективною, якщо її надаватиме лікар, добре знайомий з історією хвороби людини. Більшість непередбачуваних ситуацій можна вирішити таким чином без зміни сімейного лікаря.





Права та обов’язки пацієнтів

Права пацієнтів

1) право на медичні профілактичні заходи (ст. 49 Конституції України, ст. 283, 4 ст. 286 Цивільного кодексу України, ч. 1 ст. 3, п. 7 ст. 4, ст. 6, 10, п. «а» ст. 10, ст. 31, 32, 42, ч. 1 ст. 43, ст. 53, п. «а» ст. 78 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
2) право на доступність у галузі охорони здоров’я (ч. 1, 3 ст. 49 Конституції України, ст. 283, 284 Цивільного кодексу України, ч. 4 ст. 4, ст. 6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
3) право на медичну інформацію ( ч. 3 ст. 32, ст. 34 Конституції України, ст. 285, 302 Цивільного кодексу України, п. «е» ст. 6, ст. 39 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
4) право на згоду на медичне втручання та право на відмову від медичного втручання (ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 29 Конституції України, ч. 3, 4, 5 ст. 284, ч. 4 ст. 286, ст. 289 Цивільного кодексу України, ст. 42, 43 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
5) право на свободу вибору в галузі охорони здоров’я, а саме: 1) право на вільний вибір лікаря; 2) право на вибір методів лікування відповідно до рекомендацій лікаря; 3) право на вибір закладу охорони здоров’я; 4) право на заміну лікаря; 5) право на лікування за кордоном у разі неможливості надання такої допомоги у закладах охорони здоров’я України ( ч. 2 ст. 284, ст. 633 Цивільного кодексу, п. «д» ст. 6, ч. 1 ст. 34, ч. 1 ст. 35, ст. 36, 38 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
6) право на медичну таємницю ( ч. 1, 2 ст. 32, ст. 34 Конституції України, ч. 4 ст. 285, ст. 286 Цивільного кодексу України, ст. 39-1, 40, п. «г» ст. 78 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
7) право на якісну медичну допомогу ( ч. 1 ст. 49 Конституції України, ч. 1 ст. 284 Цивільного кодексу України, п. «д» ст. 6, «а» ст. 78 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
8) право на безпечну медичну допомогу ( ч. 1 ст. 49 Конституції України, ч. 1 ст. 284 Цивільного кодексу України, ст. 42, 44 Закону України « Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
9) право на інновації, а саме: 1) право на медико – біологічний експеримент; 2) право на репродуктивні технології; 3) право на терапевтичне клонування; 5) право на корекцію (зміну) статі (ч. 3 ст. 28 Конституції України, 3, 7ст. 281, ч. 4 ст. 289, ч. 1 ст. 290 Цивільного кодексу України, ст. 45, 47, 48, 51 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
10) право на попередження за можливістю страждань і болю (ст. 3, ч. 2 ст. 28 Конституції України, ч. 2 ст. 289 Цивільного кодексу України, ст. 6, 52 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
11) право на індивідуальний підхід до лікування ( п. «д» ч. 1 ст. 6, ч. 1 ст. 38, ч. 3 ст. 39, ч. 3 ст. 43 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
12) право на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я (ст. 40 Конституції України п. «і» ст. 6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
13) право на відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю ( ч. 1 ст. 3 Конституції України, ч. 1 ст. 22, 906, ч. 1, 2 ст. 1166, ч. 1 ст. 1168, 1195 – 1203, 1209 Цивільного кодексу України, п. «і», «Ї» ст. 6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
14) право людини на життя та на повагу до гідності при надання медичної допомоги (ст. 3, 21, 27, ч. 1, 2 ст. 28, ст. 64, 68 Конституції України, ст.. 281, 297 Цивільного кодексу України, ч. 3 ст. 52 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
15) право на захист від будь яких незаконних форм дискримінації, пов’язаних зі станом здоров’я (ст. 21, ч. 2, 3 ст. 22, ч. 2 ст. 24 Конституції України, п. «и» ст. 6, ст. 9 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);

Обов’язки пацієнтів

1) піклуватися про своє здоров’я та дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян (п. «а» ст. 10, ст. 32 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
2) проходити профілактичні медичні огляди і роботи щеплення ( ч. 4 ст. 286 Цивільного кодексу України, п. «б» ст. 10, ст. 30, 31 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
3) надавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться в небезпечному для життя і здоров’я стані ( п. «в» ст. 10, ст. 37 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
4) виконувати медичні приписи та правила внутрішнього трудового розпорядку закладу охорони здоров’я (ч. 2, 3 ст. 34 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»);
5) у невідкладних випадках, коли існує реальна загроза життю, отримувати медичну допомогу без своєї згоди чи згоди законного представника (ч. 1 ст. 29 Конституції України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»)
АДМІНІСТРАЦІЯ КЗ «ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО -САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ ОНУФРІЇВСЬКОГО РАЙОНУ» КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ





«Якщо Ваша дитина захворіла». Поради лікаря-педіатра.

Зимово-весняний період являється сезоном простуд. Якщо Ваша дитина прийшла із дитячого садочка, або із школи і сама вирішила прилягти, заблищали очі і піднялася температура, то все стає зрозумілим, що дитина захворіла.
Що робити і що не робити в такому випадку.
Прийматися за лікування дитини потрібно з перших хвилин захворювання, але не тільки за допомогою лікарських препаратів, але з любов’ю і з увагою, які являються чудодійним еліксиром і їх передозувати неможливо:
1. Частіше давайте малюку пити. При високій температурі маля потіє, і відповідно його організм втрачає рідину, коли вона необхідна для виведення токсинів, що виробляються інфекційними агентами. Пити не обов’язково воду. Дітям більше подобається солодко-кислий компот, настій шипшини, легкі негазовані напої.
Якщо малюк знаходиться на грудному вигодовуванні, то частіше прикладайте його до грудей.
2. Потурбуйтесь про терморегуляцію. Одяг на дитині повинен бути із натуральних тканин. Не утепляйте маля!!! Це може спровокувати підвищення температури.
Якщо дитина потіє, відразу ж переодягніть її.
3. Провітрюйте приміщення, але не робіть протягів у приміщенні, де знаходиться хвора дитина. На період провітрювання винесіть дитину в іншу кімнату. Для швидшого одужання дитині потрібне свіже повітря.
4. Контролюйте температуру тіла. Вам необхідно точно знати, наскільки піднялася температура. Перевірка долонею, або ж губами достовірної інформації не дасть. Термометр повинен бути під рукою. Температура являється природною реакцією організму на захворювання, показник того, що організм бореться з інфекцією.
Збудники багатьох інфекцій перестають розмножуватися при температурі 37°С, а в організмі починають вироблятися внутрішні ліки, такі як інтерферон, який знищує віруси, починаючи з температури 38°С. Але, якщо на термометрі більше 38,5°С, то температура, як союзник дитини в боротьбі з хворобою стає ворогом.
В такому випадку потрібно давати жарознижуючі препарати.
5. Про що потрібно пам’ятати, даючи дитині жарознижуючі препарати?
– По перше – дитині – тільки дитячі ліки. Деякі «дорослі» препарати навіть небезпечні для дітей (метамізол натрія, ацетилсалицілова кислота).
– По друге – доза повинна відповідати віку вашої дитини.
– По третє – у віці до 5 років діти за звичай не уміють приймати порошки, капсули, таблетки. Тому для них існують дитячі форми препаратів (суспензії, сиропи, краплі). Дитину легше умовити прийняти суспензію чи сироп з приємним смаком, а дорослому краще їх дозувати.
– По четверте – не панікувати.
Непотрібно нервуватися, якщо температура не знизилась через 10 хвилин після того, як ви дали ліки. Жарознижувальний ефект з’явиться, як тільки активна речовина попаде в кровоносну систему, в кращому випадку на протязі 15-30 хвилин після прийому.
– По п’яте – точно притримуйтеся дозування.
Якщо ви правильно дозували препарат, а температура не знижується, ні в якому разі не страхуйтеся «ще однією ложечкою іншого препарату». Часто ці препарати мають одну і ту ж діючу речовину і можливе передозування.
Потрібно пам’ятати, що підвищену температуру при захворюваннях, викликаних бактеріями (наприклад, при ангіні) практично неможливо знизити одним жарознижуючим препаратом – необхідно використовувати антибіотики, які може призначити тільки лікар.
6. Викликати лікаря.
Якщо ви прекрасно контролюєте ситуацію, зв’язок з вашим педіатром з метою консультації не зашкодить.
Якщо ви все зробили правильно, пройшло більше ніж 30 хвилин, а температура продовжує підвищуватися, необхідно викликати швидку допомогу.
При температурі до 38°С дати жарознижуючі і терміново викликати лікаря:
– дітям, молодшим 3-х місяців;
– при дискомфорті, ознобі;
– при заторможеності, блідості шкіри;
– якщо в минулому на фоні підвищеної температури у дитини були судоми;
– дітям із захворюваннями ЦНС, пов’язаними з пологами;
– дітям з вадами серця, серцево-судинної системи;
– дітям зі спадковими захворюваннями.
В будь – якому випадку будьте уважні, спостережливі. Якщо щось викликає вашу тривогу, одразу ж зверніться за медичною допомогою. Якщо постає питання дитячого здоров’я, то краще лишній раз бути пильними ніж спокійними батьками.
Здоров’я Вам і Вашим дітям!!!




Шість корисних звичок для профілактики грипу

Найкращий спосіб вберегтися від сезонного грипу — щорічна вакцинація. Та якщо притримуватися простих правил, то навіть без вакцини шанси вберегтися від захворювання виростають в рази. Декілька важливих порад від медиків допоможуть уникнути хвороби в розпал сезону грипу.
1. Уникайте близького контакту!
Намагайтеся якнайменше перебувати поряд із людьми, які хворіють на застуду, мають нежить або кашель. Якщо захворіли ви, то тримайте дистанцію поруч з іншими, щоб вберегти їх від хвороби.
2. Захворіли — лишайтеся вдома!
Якщо можливо, то візьміть вихідний з роботи або навчання. Грип швидко передається іншим, тож ваше перебування в людних місцях сприятиме поширенню інфекції.
3. Прикривайте ніс та рот!
Під час кашлю та чхання грип розповсюджується особливо швидко. Прикрийте серветкою органи дихання — це знизить ймовірність передачі інфекції іншим.
4. Мийте руки!
Часте миття рук допоможе захиститися від мікробів. Якщо поруч немає води та мила, використовуйте спреї для рук на спиртовій основі.
5. Намагайтеся не торкатися обличчя!
Очі, рот та ніс для мікробів, як вхідні двері. На руках дуже багато мікробів та торкаючись ними обличчя ви збільшуєте їхні шанси потрапити в організм.
6. Привчіть себе до корисних звичок!
Ретельно очистіть та продезинфікуйте поверхню, до якої часто торкаєтеся вдома, на роботі або в навчальних закладах. Це особливо важливо, якщо в приміщенні перебуває хворий. Стежте за достатньою кількістю сну, будьте фізично активними, уникайте стресу, пийте багато води та харчуйтеся поживною їжею





Остерігайтесь переохолоджень та обморожень!

У зв’язку зі зниженням добової температури адміністрація комунального закладу «Центр первинної медико – санітарної допомоги Онуфріївського району» звертається до населення з проханням дотримуватися порад медиків, як уникнути шкідливого впливу низьких температур на організм.
Постраждати від переохолодження можна навіть при плюсовій температурі. Зокрема, погодні умови з температурою нижче +7 °С вже вважаються такими, що можуть спричинити проблеми зі здоров’ям.
Холод згубно впливає у першу чергу на дрібні кровоносні судини людини.
Що відбувається з органами й тканинами людини далі?
Судини в кінцівках інстинктивно звужуються, щоб зберегти тепло. Саме за рахунок цього приплив крові до внутрішніх органів збільшується та підтримується внутрішня стабільна температура тіла. Ось чому циркулювання крові в кінцівках уповільнюється. Першими замерзають пальці рук та ніг, а також вуха та ніс – вони найменше захищені через те, що в них тонкий жировий прошарок. Спочатку замерзає шкіра, а вже потім підшкірний шар, судини, м’язи, нерви та навіть кістки. І для цього не потрібна наднизька температура. Температура, при якій можна переохолодитися, може бути навіть плюсовою. При переохолодженні температура тіла знижується до 35 °С і нижче.
Корисні поради:
– Одягайтеся багатошарово: одягніть на себе кілька легких кофт замість однієї теплої. Це попередить спітніння, яке на морозі небезпечне. Якщо стане жарко, завжди можна зняти одну з кофт. З цих же міркувань одяг має бути цілком вільним.
– Захищайте відкриті ділянки шкіри. Не забувайте вдягати рукавички, а ніс та вуха захищати шапкою, шарфом, піднятим коміром.
– Вiзьмiть запасний одяг, якщо плануєте провести цілий день на морозі. Іноді достатньо змінити мокрий одяг на сухий, щоб уникнути переохолодження.
– Не виходьте на мороз голодним. Обов’язково добре поїжте, краще щось висококалорійне. Замерзли – також з’їжте що-небудь.
– Заходьте кожні півгодини-годину у тепле приміщення, якщо ви проводите цілий день на вулиці.
– По можливості візьміть із собою термос із гарячою кавою, чаєм чи супом.
– Працюйте руками, рухайте ними, аби посилити кровообіг у замерзаючих судинах. Так само рухайте пальцями ніг. Можна пострибати з ноги на ногу – тільки не дуже енергійно, це може зашкодити замерзлим тканинам.
– Не перевтомлюйтеся. Втомлена людина швидше піддається переохолодженню. Як правило, люди, відчувши, що починають замерзати, рухаються дуже активно. Але це також не зовсім розумно, тому що енергія використовується дуже швидко, а сили треба поновлювати. Отож ворушіться, але не надто інтенсивно.
– Стежте за прогнозом погоди.
Категорично не можна:
– торкатися металу, як голими руками, так і язиком. Метал дуже добре проводить тепло, а отже, миттєво забирає його у вас, і у місці зіткнення може виникнути обмороження. Те саме стосується бензину. Він може дуже швидко обморозити шкіру при зіткненні, а отже, під час роботи з подібними матеріалами на морозі неодмінно використовуйте водонепроникні рукавички.
– вживати спиртне, тому що алкоголь розширює судини на поверхні тіла, що призводить до швидших втрат тепла. А це заважає судинам оберігати від тепловтрат внутрішні органи. Крім того, алкоголь просто послаблює ваш власний контроль за ситуацією, що заважатиме вам вберегтися від ушкоджень у складних умовах. Нікотин також не найкращий помічник у боротьбі з холодом через свій згубний вплив на стінки судин.
Перша допомога:
Не слід думати, що переохолодження мине саме по собі. Як тільки з’являться його симптоми – воскові плями та оніміння шкіри, негайно перейдіть у тепле приміщення.
Перша допомога при переохолодженні нескладна – зігрійтеся, посидьте у теплому приміщенні кілька годин, поїжте.
У разі обмороження слід негайно звернутися до лікаря. У крайньому випадку, треба перевдягнутися: зняти мокрий одяг і загорнутися в теплі простирадла та ковдри.
Не можна чіпати обморожені ділянки тіла. При відмороженні слід дотримуватися принципу «внутрішнього зігрівання» уражених тканин – накладати термоізолюючі пов’язки (ватно-марлеві, бавовняні тощо), вживати теплі напої.
Ні в якому разі не можна зігрівати уражені тканини тіла гарячою водою, або біля гарячих батарей, тому що це може призвести значного поглиблення ураження.
Обов’язково пийте якомога більше рідини – будь-які теплі напої, окрім алкоголю. Вони відновлять нормальну температуру тіла та покращать циркуляцію крові. Прийміть знеболювальні та негайно зверніться по кваліфіковану допомогу!





ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З РАКОМ

Щорічно 4 лютого відзначається Всесвітній день боротьби з раком. Його метою є підвищення обізнаності людей про рак, як одного з найбільш важких захворювань сучасності, а також привернення уваги громадськості до його запобігання, виявлення та лікування.
Проблема раку є надзвичайно важливою для охорони здоров'я України, адже актуальність визначається стійким зростанням ураження населення, важкістю своєчасної діагностики, значною вартістю і складністю лікування, високим рівнем інвалідизації і летальності хворих.
Щороку майже 180 тис. українців хворіють на злоякісні новоутворення. На початок 2017 року в Онуфріївському районі на диспансерному обліку перебуває 377 осіб з онкологічними захворюваннями, серед яких двоє дітей. У 2016 році збільшився показник захворюваності на злоякісні новоутворення і склав 397,7 на 100 тисяч населення проти 346,2 у 2015 році (середньообласний показник – 463,5). На 48,6 % збільшилася смертність від злоякісних новоутворень і становить 68,8 на 100 тис. населення проти 113,6 у 2015 році (середньообласний показник – 209,6).
Звідки виникає захворювання?
Пухлинні клітини з’являються ще в процесі формування ембріона людини в різних тканинах та органах. Від них спочатку захищає імунітет матері, а пізніше – власний. Коли ж захисний механізм втрачається, починається неконтрольований поділ пухлинних клітин. Онкологічне захворювання розвивається тривалий час, формуючи пухлину, яка згодом проростає в навколишні органи та утворює метастази.
Основними чинниками ризику розвитку онкологічних захворювань є тютюнокуріння, зловживання алкогольними напоями, неякісне харчування, надмірне сонячне світло та радіація, забруднене довкілля, стреси, спадковість, порушення вироблення гормонів, безсистемне вживання ліків. Більшість із цих факторів, як правило, спричиняють рак тоді, коли впливають на організм людини протягом тривалого часу.
Медики визначають так звані передракові захворювання, а саме:
• хронічні гастрити, особливо зі зниженою кислотністю, виразка шлунку, хронічні виразкові коліти;
• хронічні захворювання печінки, цироз;
• ерозії та поліпи шийки матки, доброякісні пухлини яєчників, доброякісні пухлини молочних залоз, деякі форми мастопатії;
• поодинокі та множинні поліпи прямої кишки, тріщини анального отвору, що довго не заживають;
• пігментні плями та бородавки вродженого та набутого характеру, особливо в місцях, що піддаються травматизації, виразки на шкірі, що довго не загоюються;
• папіломи слизової оболонки носа, носоглотки, гортані, трахеї.
Виникнення злоякісної пухлини у людини, яка страждає цими захворюваннями, не є обов’язковим. Своєчасне діагностування та кваліфіковане лікування допоможуть уникнути виникненню злоякісної пухлини.
Ознаки, при яких необхідно терміново звернутися до лікаря:
• поява виразки у ротовій порожнині;
• зміна форми чи розміру родимки;
• поява на шкірі вузла, який зростає;
• ущільненість, бугристість або збільшення молочних залоз, зміна форми соска чи виділення з нього;
• поява надсадного кашлю, захрипленість голосу;
• зміна функції кишківника чи сечового міхура;
• ускладнене ковтання;
• незвичні кровотечі або виділення.
Щоб своєчасно виявити онкологічну патологію або спростувати підозри на неї, пацієнтів направляють на обстеження до онкодиспансеру. Адже більшість онкологічних захворювань піддаються успішному лікуванню при їхньому своєчасному виявленні.
Лікарі вкотре наголошують, що здоров’я людини в її руках, і для того, щоб запобігти утворенню злоякісних пухлин, необхідно:
• регулярно проходити профілактичні огляди;
• відмовитися від шкідливих звичок;
• збільшити фізичну активність;
• обмежити споживання тваринних жирів, копченостей;
• уникати негативного впливу виробничих канцерогенів;
• уникати підвищеного сонячного опромінення;
• виконувати всі рекомендації лікарів по обстеженню та лікуванню захворювань, особливо тих, які можуть бути передпухлинними.
Таким чином, якщо вести здоровий спосіб життя і грамотно проводити профілактику раку, ризик захворіти можна значно знизити, а лікування, яке було розпочато на ранніх стадіях захворювання, дає позитивні результати і збільшує шанси на довголіття. Турбота про власне здоров’я, відмова від шкідливих звичок, регулярне звернення до лікаря – 1 раз на рік для проходження профілактичних оглядів та при появі найменших сумнівів щодо стану свого здоров’я – це шлях до повноцінного та якісного життя.


Вгору
Онуфріївська РДА © 2014
over the counter xanax viagra for sale online online diazepam how much does soma cost how to buy provigil adipex p online prescription where can i buy sibutramine online generic levitra online klonopin price without insurance buy zopiclone online cheap tadalafil best price ativan lorazepam 1mg where can i buy ambien