» Праця та соцзахист
Праця та соцзахист  

Легалізація зайнятості населення та заробітної плати -

головне завдання сьогодення.


  Питання легалізації зайнятості та заробітної плати населення було і залишається надзвичайно актуальним, оскільки саме від величини страхового стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески залежить рівень соціального та пенсійного захисту людини.

 Прозора заробітна плата є одним із резервів наповнення бюджету Фонду, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги.

Згідно Державного бюджету України на 2018 рік мінімальна заробітна плата з  01 січня 2018 року становить 3723 грн. (у погодинному –22,41 грн.), яку гарантує держава для кожного пересічного громадянина.

Відносини в галузі оплати праці в Україні регулюються більш ніж двома десятками законодавчих і нормативно-правових актів. Основним законодавчим актом є Конституція України, на якій базується все законодавство, у тому числі і законодавство про працю.

Статтями 43-46 Конституції України визначено, що кожен громадянин має право на працю, відпочинок, соціальний захист, безпечні і здорові умови праці та заробітну плату, не нижче встановленого законодавством мінімуму.

Відповідно до статті 95 Кодексу законів про працю України, мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче за який не може оплачуватися виконана працівником місячна, погодина норма праці (обсяг робіт).

 Слід відмітити, що державні соціальні гарантії (у тому числі мінімальна заробітна плата) обов’язкові на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання. Тому, свідоме заниження роботодавцями належного розміру заробітної плати або виплата її "у конверті" є грубим порушенням законодавства у сфері праці.

Починаючи з 01 січня 2018 року здійснюватиметься суворий контроль з боку Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та правоохоронних органів за детінізацією фонду заробітної плати та зменшенням чисельності працюючих.

Розпорядженням голови Онуфріївської райдержадміністрації від 22 лютого 2018 року 43-р затверджений склад районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення.

За січень - квітень2018рокурайонноюробочоюгрупоюздійснено 

6 рейдів, обстежено 97 підприємств, де виявлено 18 "тіньових" робочих місць.

Станом на 01 травня 2018 року легалізовано 12 робочих місць.

 Саме тому, нині над важливим є завдання повернути втрачені ресурси в економіку держави, що дасть можливість збільшити доходи громадян.

Отже, з 01 січня 2018 року юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю без належного оформлення несуть персональну відповідальність, де на керівника накладається штраф:

         1) за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору  штраф 30 мінімальних заробітних плат, що становить 11690 грн.

         2) за виплату зарплати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску, а також оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час штраф 11690 грн.

         3) за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці10 мінімальних зарплат, за кожного працівника (37230 грн.).

         4) за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, також за виплату їх не в повному обсязі на 3 мінімальні зарплати, – це 11169 грн.

         5) за порушення інших вимог трудового законодавства, крім вищезгаданих, санкції дорівнють розміру однієї мінімальної зарплати (3723 грн.).

Окрім того, статтею 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення України передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8500 грн. до 17000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

Слід напомнити, що трудові відносини роботодавця із працівником розпочинаються із укладання трудового договору, який оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення про прийняття працівника на роботу, що подається роботодавцем до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

На сьогодні структурними підрозділами райдержадміністрації в районі здійснюється щомісячний моніторинг та аналіз відомостей з реєстру страхувальників щодо найманих працівників, у тому числі їх чисельності та фонду оплати праці. В рамках спільної взаємодії між вищевказаними органами кожен страхувальник проходить відповідний аналіз і за наявності ризиків "тіньової" заробітної плати, а також нелегальної найманої робочої сили, або взагалі працює без реєстрації підприємницької діяльності, передається до контролюючих та правоохоронних органів для вжиття конкретних заходів.

Захист мінімальних прав та гарантій найманих працівників гарантується державою та є обов’язком для роботодавців всіх форм власності і господарювання.

Роботодавцям слід пам’ятати, що сплата штрафу не звільняє від обов’язку усунути порушення законодавства про працю.


Н.ПУГОЛОВКІНА
Начальник відділу з питань праці
та соціально-трудових відносин УСЗН Онуфріївської РДА




Про стан укладання колективних договорів за І квартал 2018 року

Колективний договір підприємства, установи, організації – це найважливіший локальний нормативно-правовий акт у системі нормативного регулювання взаємовідносин між роботодавцем і найманими працівниками.

Укладання колективного договору на підприємствах передбачено чинним законодавством і необхідно з метою захисту соціально-економічних прав та інтересів працівників і власників підприємств усіх форм власності.

За підсумками колдоговірної роботи за І квартал 2018 року, станом на  1квітня 2018 року, управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації зареєстровано 3 колективних договорів. (Додаток № 1).

Але є ще й такі підприємства, де колективні договори не переглянуті з минулого року та не надані на повідомну реєстрацію, чим порушуються права працівників в частині оплати праці, охорони праці, надання соціальних гарантій та компенсацій.

Консультації з питань реєстрації та укладання колективних договорів здійснює управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації за адресою: 28100, смт. Онуфріївка, вул. 40 років Перемоги, 37, каб. 5, тел. 2-08-38


Додаток №1

П Е Р Е Л І К

підприємств, установ та організацій Онуфріївського району,   які зареєстрували колективні договори в управлінні праці та соціального захисту населення Онуфріївської районної державної адміністрації в 2018 році.


За І квартал 2018 року

  1. Управління праці та соціального захисту населення Онуфріївської РДА (22.01.2018 № 1).
  2. Мар’ївська сільська рада (07.03.2018 № 2).
  3. Онуфріївський геріатричний пансіонат (26.03.2018 № 3).




Легалізація зайнятості населення та заробітної плати -

головне завдання сьогодення.


Питання легалізації зайнятості та заробітної плати населення було і залишається надзвичайно актуальним, оскільки саме від величини страхового стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески залежить рівень соціального та пенсійного захисту людини.

Прозора заробітна плата є одним із резервів наповнення бюджету Фонду, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги.

Згідно Державного бюджету України на 2018 рік мінімальна заробітна плата з 01 січня 2018року становить 3723грн. (у погодинному – 22,41 грн.),яку гарантує держава для кожного пересічного громадянина.

Відносини в галузі оплати праці в Україні регулюються більш ніж двома десятками законодавчих і нормативно-правових актів.

Основним законодавчим актом є Конституція України, на якій базується все законодавство, у тому числі і законодавство про працю.

Статтями 43-46 Конституції України визначено, що кожен громадянин має право на працю, відпочинок, соціальний захист, безпечні і здорові умови праці та заробітну плату, не нижче встановленого законодавством мінімуму.

Відповідно до статті 95 Кодексу законів про працю України, мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче за який не може оплачуватися виконана працівником місячна,погодина норма праці (обсяг робіт).

Слід відмітити, що державні соціальні гарантії (у тому числі мінімальна заробітна плата) обов’язкові на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання. Тому, свідоме заниження роботодавцями належного розміру заробітної плати або виплата її "у конверті" є грубим порушенням законодавства у сфері праці.

Починаючи з 01 січня 2018 року здійснюватиметься суворий контроль з боку Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та правоохоронних органів за детінізацією фонду заробітної плати та зменшенням чисельності працюючих.

Розпорядженням голови Онуфріївської райдержадміністрації від 22 лютого 2018 року 43-р затверджений новий склад районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення.

За І квартал 2018 року робочою групою здійснено  3 рейди, обстежено44 підприємства, де виявлено 5 "тіньових" робочих місць, із яких легалізовано – 4.

       Саме тому, нині надважливим є завдання повернути втрачені ресурси в економіку держави, що дасть можливість збільшити доходи громадян.

Отже, з 01 січня 2018 року юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю без належного оформлення несуть персональну відповідальність, де на керівника накладається штраф:

1) за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору штраф 30 мінімальних заробітних плат, що становить 11690 грн.

2)за виплату зарплати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску, а також оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повнийробочий часштраф 11690 грн.

3)за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці 10 мінімальних зарплат, за кожного працівника (37230 грн.).

4)за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, також за виплату їх не в повному обсязі- 3 мінімальні зарплати, – це 11169 грн.

5) за порушення інших вимог трудового законодавства, крім вищезгаданих, санкції дорівнють розміру однієї мінімальної зарплати (3723 грн.).

Окрім того, статтею 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення України передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємствавід 8500 грн. до 17000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

Слід нагадати, що трудові відносини роботодавця із працівником розпочинаються із укладання трудового договору, який оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення про прийняття працівника на роботу, що подається роботодавцем до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Роботодавцям слід пам’ятати, що сплата штрафу не звільняє від обов’язку усунути порушення законодавства про працю.






Виплата одноразової грошової допомоги

до свята Перемоги ветеранам війни у 2018 році


Кабінет Міністрів 14 березня прийняв постанову «Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань».

Ухваленим документом встановлюються розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня учасникам бойових дій, інвалідам війни, учасникам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також жертвам нацистських переслідувань.

Згідно з прийнятим Урядом рішенням виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2018 році передбачено у таких розмірах:

1) особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 14 років) в’язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин:

I групи – 3 685 гривень;

II групи – 3 265 гривень;

III групи – 2 845 гривень;

2) учасникам бойових дій та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 18 років) в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися в зазначених місцях примусового тримання їхніх батьків, – 1 265 гривень;

3) особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, – 3 685 гривень;

4) членам сімей загиблих і дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю внаслідок війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни та жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, – 630 гривень;

5) учасникам війни та колишнім в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога – 525 гривень.





Атестація робочих місць за умовами праці –

дієвий захід соціального захисту працівників


Основна мета атестації — регулювати відносини між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові і безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах праці.


Атестація робочих місць за умовами праці на підприємствах і в організаціях проводиться згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від   1 серпня 1992 року № 442 (далі — Порядок № 442), та Методичними рекомендаціями для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджених постановою Міністерства праці України від 1 вересня 1992 року № 41.


 Атестацію проводить атестаційна комісія, склад і повноваження якої визначаються наказом по підприємству, організації в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на п’ять років, за умови, якщо впродовж цього часу на підприємстві не змінювалися докорінно умови і характер праці (виробництво, робота, робоче місце).Відповідальність за вчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації (п. 4 Порядку № 442).


Правовою основою для проведення атестації є чинні законодавчі й нормативні акти з питань охорони і гігієни праці, Списки № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, Списки виробництв, цехів, професій і посад, зайнятість в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці, та інші пільги і компенсації залежно від умов праці.


Саме атестаційна комісія підприємства, яка здійснює організаційне, методичне керівництво і контроль за проведенням робіт на всіх етапах атестації, визначає перелік робочих місць, що підлягають атестації, серед них інженерно-технічних працівників.


Завершення атестації оформляється наказом по підприємству, організації, яким затверджується перелік робочих місць, виробництв, робіт, професій і посад, працівникам яких підтверджено право на пільги і компенсації, передбачені законодавством, серед них право на пенсію за віком на пільгових умовах за Списками №1 або №2. Цей перелік погоджується з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником)і зберігається протягом 75 років.


Витяги з наказу про результати атестації робочих місць за умовами праці в частині підтвердження права на пільгове пенсійне забезпечення за відповідним списком додають до трудової книжки працівників, професії та посади яких внесено до переліку. Саме цей документ є підставою для зарахування певного періоду роботи працівника до стажу, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах. Відповідно до пункту 4.2 Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 листопада 2005 року № 383 (далі— Порядок        383), результати атестації (як уперше проведеної, так і чергової) застосовуються під час обчислення стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, упродовж п’яти років після затвердження її результатів, за умови, якщо впродовж цього часу на цьому підприємстві не змінювалися докорінно умови і характер праці (виробництво, робота, робоче місце), що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Якщо докорінно змінилися умови і характер праці, для підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах слід проводити позачергову атестацію. У разі підтвердження цього права за результатами вперше проведеної атестації, до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, зараховується весь період роботи на цьому підприємстві у виробництвах, передбачених Списками, до дати видання наказу на підприємстві про результати проведення атестації та період роботи упродовж наступних п’яти років з урахуванням вимог вказаного пункту 4.2 Порядку № 383.


 Станом на 01 січня 2018 року у реєстрі підприємств, організацій, установ із шкідливими умовами праці в Онуфріївському районі включено59 підприємства, в яких атестації підлягають 539 робочих місць. Проведена атестація робочих місць на  30 підприємствах, атестовано 416 робочих місць, що становить 50,8 % до виконання.


Керівникам підприємств особисто необхідно звернути увагу на своєчасність проведення чергових атестацій.

Одним із заходів впливу на керівників підприємств, де не проводиться атестація робочих місць або порушуються терміни її проведення, є адміністративна відповідальність.


Так, відповідно до підпункту 3 пункту 1 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення,«…порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».


Тобто в адміністративному законодавстві встановлено чітку норму, яка передбачає адміністративну відповідальність за порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення у вигляді штрафних санкцій, які будуть накладатися рішенням суду за результатами розгляду матеріалів адміністративної справи у розмірі від 510 гривень до 1700 гривень. А у випадку повторного притягнення за порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, штрафні санкції становитимуть від 1700 гривень до 5100 гривень.


Отже, не проведення атестації робочих місць може призвести до призупинення роботи підприємства, установи та організації до усунення порушень у сфері охорони праці, до адміністративної, а в окремих випадках і до кримінальної відповідальності.



ЩОДО УКЛАДАННЯ КОЛЕКТИВНИХ ДОГОВОРІВ


Останнім часом окремими роботодавцями району ставиться під сумнів необхідність укладання колективного договору та недооцінюється його роль в регулюванні відносин між власником та трудовим колективом, у зв'язку з чим вважаємо за необхідне звернути увагу роботодавців на значення колективного договору: він є важливим локальним нормативно-правовим актом, що визначає умови праці працівників підприємства; сприяє прозорості взаємовідносин між роботодавцем і трудовим колективом; сприяє реалізації норм трудового законодавства; знижує соціальну напругу в трудовому колективі, перешкоджає виникненню конфліктних ситуацій.

Згідно чинного законодавства, усі колективні договори та угоди підлягають повідомній реєстрації в органах державної влади.

Повідомна реєстрація проводиться з метою засвідчення автентичності примірників і копії поданих на реєстрацію колективних договорів для забезпечення можливості врахування їх умов під час розгляду уповноваженими органами трудових спорів (індивідуальних і колективних), що можуть виникнути за результатами виконання умов таких угод (договорів).

При проведенні повідомної реєстрації колективних договорів здійснюється експертиза щодо відповідності їх положень нормам законодавства, Генеральній, регіональній, галузевим угодам.

         Особлива увага звертається на наявність зобов'язань власника по ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці.

         Враховуючи зазначене та згідно із нормами законодавства, Міністерство соціальної політики України рекомендує під час ведення колективних переговорів ініціювати включення до територіальних угод положень щодо:

         соціального захисту ветеранів праці та людей похилого віку відповідно до Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні";

         забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків відповідно до Закону України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", зокрема з урахуванням норм статті 18;

         профілактика ВІЛ-інфекції/Сніду та туберкульозу у виробничому середовищі та недопущенню випадків дискримінації працівників із такими захворюваннями.

Станом на 18 грудня 2017 року на повідомну реєстрацію в управління праці та соціального захисту населення Онуфріївської районної державної адміністрації надійшло 22 документа, з яких 16 - колективні договори та 6 - зміни та доповнення до діючих колективних договорів.

Також, слід відзначити той факт, що більшість підприємств про колективний договір згадує лише у випадках здійснення на підприємстві перевірки контролюючими чи правоохоронними органами.

Враховуючи вищезазначене та з метою поліпшення роботи щодо виконання Закону України "Про колективні договори і угоди"рекомендуємо:

         Керівникам підприємств, установ та організацій:

-переглянути строки дії та разом з уповноваженими від трудових колективів провести збори щодо переукладання колективних договорів на новий термін або внесення змін до діючих колективних договорів;

-привести норми колективних договорів у відповідність до Закону  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (№ 1774-VIII від  16 грудня 2016 року) згідно із законодавством;

-надати до управління праці та соціального захисту населення Онуфріївської райдержадміністрації на повідомну реєстрацію колективні договори та зміни до діючих колективних договорів відповідно до чинного законодавства.

За методичною допомогою, консультацією пропонуємо звертатися до відділу з питань праці та соціально-трудових відносин Управління праці та соціального захисту населення Онуфріївської райдержадміністрації за адресою: сел. Онуфріївка, вул. 40 років Перемоги, 37, каб. 5, тел. 2-08-38




Про стан укладання колективних договорів за 11 місяців 2017 року

Колективний договір підприємства, установи, організації – це найважливіший  локальний нормативно-правовий акт у системі нормативного регулювання взаємовідносин між роботодавцем і найманими працівниками.

Укладання колективного договору на підприємствах передбачено чинним законодавством і необхідно з метою захисту соціально-економічних прав та інтересів працівників і власників підприємств усіх форм власності.

За підсумками колдоговірної роботи за 11 місяців 2017 року, станом на  30 листопада 2017 року, управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації зареєстровано 15 колективних договорів. (Додаток № 1), внесено та зареєстровано 6 змін та доповнень до них (Додаток № 2).

Але є ще й такі підприємства, де колективні договори не переглянуті з минулого року та не надані на повідомну реєстрацію, чим порушуються права працівників в частині оплати праці, охорони праці, надання соціальних гарантій та компенсацій.

Консультації з питань реєстрації та укладання колективних договорів здійснює управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації за адресою: 28100, смт. Онуфріївка, вул. 40 років Перемоги, 37, каб. 5, тел. 2-08-38


Додаток №1

П Е Р Е Л І К

підприємств, установ та організацій Онуфріївського району,   які зареєстрували колективні договори в управлінні праці та соціального захисту населення Онуфріївськоїрайонної державної адміністрації в 2017 році.


За 11 місяців 2017 року

  1. Камбурліївська сільська рада (16.01.2017 № 138).
  2. Онуфріївський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді(16.01.2017 №. 139).
  3. Онуфріївська селищна рада (24.02.2017 №141
  4. НВК «Деріївська ЗШ І-ІІІ ст. - ДНЗ»(24.02.2017 №142).
  5. Фермерське господарство «Відродження – 2005 (28.03.2017 № 143).
  6. Камбурліївський ДНЗ Топольок ( 07.04.2017 № 145).
  7. ТОВ «Злагода»(05.04.2017 № 146).
  8. ДП «Онуфріївське лісове господарство» (06.06.2017 № 148).
  9. Успенський ДНЗ «Дзвіночок» ( 08.06.2017  № 149).
  10. Комунальне підприємство «Господар» Павлиської селищної ради(15.08.2017 № 152)
  11. Комунальне підприємство «Онуфріївса - Теплокомуненерго»(30.08.2017 № 153).
  12. Відділ культури і туризму Онуфріївської РДА (12.09.2017 № 154)
  13. Філія «Онуфріївський кінний завод №175»державного підприємства «Конярство України» (09.10.2017 № 155).
  14. Музей істрії Онуфріївського району (19.10.2017 № 156)
  15. Зибківська сільська рада (24.11.2017 № 157).



Додаток № 2

П Е Р Е Л І К

підприємств, установ та організацій Онуфріївського району, які зареєстрували зміни та доповнення до колективних договорів  в управлінні праці та соціального захисту населення Онуфріївськоїрайонної державної адміністрації в 2017 році.

.

За 11 місяців 2017

  1. Онуфріївський районний центр зайнятості ( 20.01.2017 № 140).
  2. Онуфріївський геріатричний пансіонат ( 28.03.2017 № 144).
  3. Онуфріївський районний центр зайнятості ( 07.04.2017 № 147).
  4. Камбурліївська сільська рада (18.07.2017 № 150).
  5. Павлиська селищна рада (10.08.2017 №151).
  6. Онуфріївський ДНЗ «Калинка» (27.11.2017 № 158).